CASE: ING - Tribedays
It’s almost one year since we launched our entirely new agile way of working. Time to share our knowledge, experiences & learnings. Tribedays ING Nederland, 23 and 24 May 2016.
CASE: Rabobank Vakdagen
Een stuk of 600 managers en directeuren komt over een aantal dagen bij elkaar om kennis, inzichten en ideeën uit te wisselen.
The Future of Work
Vorige week waren we bij de Talk van Alain de Botton van The School of Life Amsterdam over The Future of Work. Hij betoogde dat het op ons werk vaak een gekkenhuis is. Herkenbaar, toch? Zijn frisse, andere en humorvolle kijk op de toekomst van werk zet ons in ieder geval aan het denken. Check onze verzameling quotes en ideeën uit zijn betoog ter inspiratie.
CASE: Driscoll’s
Vanwege de snelle groei is er een sterke behoefte om meer verbinding met elkaar te maken.
CASE: ING – kickoff agile werken
In de Amsterdam Arena kwamen 2 dagen achter elkaar telkens 1100 ING-ers samen om de het agile werken af te trappen.
CASE: Friesland Campina
Team Kaas wil een verse start maken met elkaar. Dat kan, doen we graag!
5 tips - onboarding nieuwe medewerkers
Als er nieuwe medewerkers aan boord komen, wil je dat ze zo snel mogelijk een waardevolle bijdrage leveren aan de organisatie. En dat willen ze zelf ook! Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
3 tips - start van een nieuw team
Na een fusie, een reorganisatie, een klanttraject of nieuw project. Op diverse momenten beginnen we binnen onze organisaties met een nieuw team. Dat is natuurlijk fantastisch! De kick-off is een enorme kans om vanaf dag 1 te werken aan een zo groot mogelijke impact met elkaar.
Community jaarplan
Om jouw netwerk duurzaam te laten groeien, heb je een aanpak nodig die uitgaat van een sterke visie op waardecreatie voor de deelnemers. Naar welke positie zou je met jouw netwerk toe willen bewegen om meer waarde te creëren voor de leden?
CASE: Univé en Tromp Advies
Geslaagde relatiemiddag Tromp Advies Accountants & Belastingadviseurs en Univé Rivierenland.
Ambities mappen
Breng de ambities van alle betrokkenen in kaart en koppel deze aan de ambitie van de organisatie, het bedrijf of de samenwerking.
Netwerk in actie
Help elkaar verder en deel kennis, contacten en ervaringen. Meetings zijn de ultieme manier om veel mensen met elkaar te laten interacteren. De aanwezigen vormen een grote bron van kennis, ervaring en contacten. Deze ontsluiten voor elkaar is een zeer belangrijke voorwaarde om de potentie van meetings daadwerkelijk te benutten. Om dit voor elkaar te krijgen zetten we vaak een netwerkronde in.
5 Succesfactoren Good to Great meetings: Activatie (6)
ACTIVATIE – Wat ga JIJ morgen anders doen?
Tijdens een meeting kun je een ervaring creëren, die iemand echt aanzet om het morgen anders te doen.
5 Succesfactoren Good to Great meetings: Interactie (5)
SPIN EN WEB – Over interactie in je meeting
Meetings zijn de ultieme manier om veel mensen met elkaar te laten interacteren. De aanwezigen vormen een grote bron van kennis, ervaring en contacten.
5 Succesfactoren Good to Great meetings: Energie (4)
SOM DER DELEN – Over energie in je meeting
“Wanneer heeft een meeting een goede flow?” “Tja moeilijk te zeggen. Als alles klopt, denk ik.” Dat is natuurlijk ook zo, het zit hem in de details.
5 Succesfactoren Good to Great meetings: Betrokkenheid (3)
RAAK EN HOU VAST – Over betrokkenheid bij je meeting
Door de deelnemers aan je meeting invloed te geven op de inhoud, creëer je betrokkenheid.
5 Succesfactoren Good to Great meetings: Relevantie (2)
BOOMERANG EFFECT – Over de relevantie van je meeting
De relevantie van een meeting heeft twee kanten. De relevantie voor de deelnemers en de relevantie voor de organisator.