CASE: Introductieprogramma Baker Tilly Berk

CASE IN HET KORT

Klant: Baker Tilly Berk
Aantal sessies per jaar: 2 keer per jaar (lopend sinds september 2009)
Deelnemers: 40 tot 100 nieuwe medewerkers per keer
Doel: Start met een netwerk


Video: Introductiedag Baker Tilly Berk


Bij de introductiedag van Baker Tilly Berk is Yes! We Connect (en voorloper Swingbo) al sinds 2009 betrokken. Inmiddels is aan het introductieprogramma ook een online learning traject toegevoegd via Appical. Ook het programma van de introductiedag is steeds verder ontwikkeld. Na de kennismakingsactiviteiten van Yes! We Connect, gaan de deelnemers aan de slag om de eigen wijsheden bij elkaar te ontdekken. “Deel je eigen wijsheid” is de campagne die Baker Tilly Berk heeft ontwikkeld om haar employer brand te versterken. Tijdens de ronde Schatgraven interviewt iedereen elkaar op zoek naar ieders unieke schat. Wat breng jij mee? Elke deelnemer presenteert aan zijn team de unieke inbreng, oftewel eigen wijsheid, die hij bij de ander heeft ontdekt. Alle profielen en eigenwijsheden zijn terug te vinden op de app die Yes! We Connect levert voor de Baker Tilly Berk introductiedag.

Wat levert het op?

  1. Goede onboarding zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers sneller kunnen bijdragen. Bij Baker Tilly Berk gaat het erom dat mensen snel facturabele uren kunnen maken.

  2. Ook is het van belang om mensen een goed en welkom gevoel te geven, zodat ze langer bij de organisatie willen blijven. De kosten van werving van nieuwe mensen zijn hoog.

  3. Het interne netwerk is van belang om saleskansen bij klanten te kunnen verzilveren. Misschien heeft de klant ook behoefte aan juridisch advies of HR advies. Waar haal je dat vandaan binnen een organisatie van 700 mensen.


Reacties van de organisatie

“Dank voor de foto’s! Het waren weer geslaagde dagen. Ook weer erg veel goede reacties gekregen over het connectspel!”

— Marlou Wisgerhof, Stafmedewerker P&O

“Ook wij vonden het weer een erg leuke bijeenkomst! De evaluaties hebben we nog niet binnen, maar in de wandelgangen heb ik al een hoop positieve geluiden gehoord! ”

— Marlou Wisgerhof, Stafmedewerker P&O

“Hoop dat jullie het ook weer een leuke introductie vonden!”

— Bram van Bokhoven, Campus Recruiter

“Op 6 februari 2012 is het weer zover. Dan organiseren wij weer een introductieprogramma voor onze nieuwe medewerkers. Na het succes van vorige keer (echt een hoop leuke reacties ontvangen!) nodigen wij jullie dit maal graag weer uit om het connect spel te organiseren! ”

— Marlou Wisgerhof, Medewerker P&O

“Erg geslaagde middag, leuk om te zien hoe iedereen meer over elkaar te weten komt en gelijk een eerste netwerk heeft binnen het bedrijf. De medewerkers zoeken elkaar nog steeds op!”

— M. Kustermans, Recruiter

“Het was weer een erg geslaagde dag vorige week maandag tijdens ons introductieprogramma. Ik heb erg leuke reacties weer gekregen over de connect activiteit!”

— Marlou Wisgerhof, Stafmedewerker P&O



Vorige
Vorige

CASE: Provincie Gelderland

Volgende
Volgende

CASE: Intertoys