ABN AMRO Retail Zelforganisatie

Image from iOS (7).jpg

Klant: ABN AMRO Bank

Deelnemers: 100 coaches voor de nieuwe retail organisatie

Datum: 12 juni 2018

Locatie: ABN AMRO

Doel: coaches klaarstomen voor hun taken binnen zelf organisatie


Per 1 juli 2018 is de organisatie van de ABN AMRO kantoren (de retailorganisatie) overgegaan naar zelforganisatie. In deze vorm is het de bedoeling dat de medewerkers zelf hun werk organiseren met elkaar. Dit betekent ook dat er bijna geen leidinggevenden meer zijn. Een enorme stap met als doel de klanten beter van dienst te kunnen zijn, omdat de medewerkers veel meer mogelijkheden hebben om te beslissen wat goed en nodig is op een bepaald moment.

Yes! We Connect mocht deze grote beweging ondersteunen met:

  • de facilitering van de kennismaking bij de start bijeenkomst met de coaches

  • materialen leveren voor de kennismaking tussen de collega’s op de kantoren (schatgraven)

  • diverse kennismakingssessies voor verschillende regio’s (squares in het land)

We blijven partner van ABN AMRO om het werken vanuit verbinding te ondersteunen met programma’s en tools.

Resultaat: een energieke start van zelforganisatie binnen ABN AMRO